info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

ائتلاف THE به رقبای خود نزدیک می شود!

21270_596

آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود از تغییر چشم انداز ائتلاف THE، روند نزولی ظرفیت ناوگان بیکار و رونق بازار چارتری کانتینری سخن به میان آورد.

آلفالاینر درتحلیل جدید خود از بازار حمل و نقل دریایی نوشت: از یکم ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی، چشم انداز ائتلاف جهانی  THE تغییر پیدا خواهد کرد، زمانی که کشتیرانی مرچنت هیوندایی کره جنوبی به عنوان یک عضو کامل به ائتلاف مذکور بپیوندد. به دنبال این عضویت جدید، شکاف ظرفیتی بین ائتلاف THE و دو رقیب آن یعنی ائتلاف اقیانوسیه و ۲M باریک تر می شود.

این گزارش ادامه داد: به عبارت دیگرسهم ائتلاف THE از ظرفیت شناور مستقر در خطوط سرویس دهی ائتلاف های جهانی از ۲۵ به ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

شایان ذکر است: ظرفیت ناوگان بیکار کشتی کانتینری افت جزئی را در پیش گرفته است، به طوری که در بیست و چهارم ماه ژوئن سال جاری میلادی به ۱۱۷ فروند با مجموع ظرفیت ۳۳۶ هزار و ۲۴۱ TEU رسید که درمقایسه با ۱۲۳ فروند کشتی بیکار با مجموع ظرفیت ۳۵۱ هزار و ۳۲۵ TEU ثبت شده در دوازدهم ماه مذکور، روند نزولی را به همراه داشت.

علی رغم اینکه درفصل تابستان عموماً باید شاهد دوره جنب و جوش کمتری در بازار چارتری کشتی کانتینری باشیم، اما بازار در حال حاضر روزهای شلوغی را سپری می کند. این اتفاق بیشتر در بخش های کشتی های کانتینری VLCS خیلی بزرگ  (۷۵۰۰ الی ۱۱ هزار TEU) و کشتی های کانتینری LCS بزرگ (۵۳۰۰ الی ۷۴۹۹ TEU) مشهود است، اما نکته قابل توجه اینکه اگرچه تقاضا در بخش های مذکور بالا است، اما به دنبال دسترسی محدود کشتی ها، تعداد نه چندان زیادی از قراردادها به روی کاغذ آمده است.

به دنبال روند نزولی تقاضای کارگو، خطوط کشتیرانی ائتلاف اقیانوسیه چهار سرویس دهی درمسیر آسیا- اروپای شمالی را در ماه جاری و آینده کنسل خواهد کرد.

این گزارش در پایان نوشت: صنایع سنگین هیوندایی کره جنوبی، کشتی کانتینری MSC GULSUN با ظرفیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ TEU را تحویل داد. این نخستین تحویل گیری شناور از برنامه سفارش ساخت ۲۴ فروند کشتی مگامکس از سوی شرکت کشتیرانی MSC سوئیس است. همچنین شرکت کشتیرانی اِورگرین تایوان کشتی کانتینری GREEN CELEBRITY نخستین کشتی در مجموع ۲۴ فروند کشتی کانتینری سفارش داده شده با ظرفیت هر یک حدود ۱۸۰۰ TEU را تحویل گرفت.

ائتلاف THE به رقبای خود نزدیک می شود!