info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

کاهش تجارت دریایی گاز LNG زیرِ سایه کرونا در سال ۲۰۲۰

تجارت دریایی سالانه گاز LNG که بر اساس پیش‌بینی کارشناسان باید ۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته باشد، در سال ۲۰۲۰ به علت همه‌گیری کرونا فقط با یک درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹ مواجه شد.

Lng,Tanker,At,The,Gas,Terminal,-,Sunrise,Over,The

 

 

 

 

 

اتحادیه بین‌المللی گاز (IGU) با انتشار گزارشی در زمینۀ تجارت دریایی گاز LNG یاد‌آور شد: ویروس کرونا بیشترین تأثیر را در تجارت گاز LNG در سال ۲۰۲۰ داشته است.

بر اساس این گزارش در سال ۲۰۲۰ با شیوع اولین علائم ویروس کرونا واردات LNG توسط کشور‌های آسیایی مانند ژاپن، چین و کره جنوبی کاهش یافت و در ادامه تولیدات گاز LNG کشور‌های قطر و استرالیا نیز در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ بدون عرضه باقی ماند.

در این راستا اسپانیا، ایتالیا و فرانسه به عنوان بزرگترین وارد کنندگان گاز در اروپا اعلام کردند که اقتصاد آن‌ها به علت شیوع کرونا قفل شده است در همین حال ترمینال‌های گاز LNG در سواحل خلیج فارس نیز صادرات خود را به شدت کاهش دادند و صادرات گاز LNG آمریکا نیز از ماه می‌ تا آگوست ۲۰۲۰ بیش از ۷۰ درصد کاهش یافت.

در ادامۀ گزارش سازمان بین‌المللی گاز آمده است بحران جهانی همه گیری ویروس کرونا فضای تجاری چالش برانگیزی را برای صاحبان کشتی و اپراتوری بخش حمل و نقل دریایی ایجاد کرد که تا آن زمان بی سابقه بود.

در پایان این گزارش آمده است تأمین بیش از حد گاز و ذخیرۀ آن، نوسان نرخ حمل بار و کاهش تقاضا باعث شد که تجارت گاز LNG از رشد شتابانی در سال ۲۰۲۰ برخوردار نباشد.

کاهش تجارت دریایی گاز LNG زیرِ سایه کرونا در سال ۲۰۲۰