info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

کووید ۱۹ و بحران حمل و نقل دریایی در چین

شیوع کووید ۱۹ در جنوب چین خدمات بنادر این منطقه را مختل و هزینه‌های حمل و نقل را افزایش داده است.

46546_292

صنایع حمل و نقل با بحران کمبود کانتینر به دلیل کرونا درگیر بود که انسداد گسترده کانال سوئز رخ داد. اکنون، مشاغل و مصرف کنندگان برای یک بحران دیگر حمل و نقلی خود را آماده می‌کنند، زیرا شیوع ویروس هندی در جنوب چین خدمات بنادر این منطقه را مختل و هزینه‌ها را دوباره افزایش می‌دهد.

استان گوانگدونگ چین با شیوع ناگهانی کووید ۱۹ جهش یافته مواجه شده است. مقامات برای جلوگیری از گسترش سریع ویروس، اقدام به تعطیلی بخش‌ها و مشاغل کرده اند.

به گفته تحلیلگران و کسانی که در صنعت حمل و نقل فعال هستند، این امر باعث تأخیر گسترده حمل و نقل در بنادر اصلی چین شده و هزینه حمل و نقل را به دلیل افزایش زمان انتظار کشتی‌ها در اسکله ها، افزایش داده است.

این اختلال در شنزن و گوانگژو کاملاً گسترده است که تأثیر بی‌سابقه‌ای در زنجیره تأمین خواهد داشت. حدود ۲۴ درصد صادرات چین از بندر گوانگدونگ، به عنوان یک قطب بزرگ حمل و نقل، صورت می‌گیرد. بنادر شنزن و گوانگجو نیز از نظر حجم کانتینر، سومین و پنجمین بندر بزرگ در جهان هستند.

براساس این گزارش، اولین مورد ویروس جهش یافته هندی در ماه مه در گوانگجو دیده شد و از آن زمان بیش از ۱۰۰ مورد افزایش یافته است. مقامات چینی محدودیت‌ها و اقدامات دیگری اعمال کرده‌اند که ظرفیت پردازش در بنادر را محدود می‌کند.

کووید ۱۹ و بحران حمل و نقل دریایی در چین