info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

رونمایی از نخستین کانتینر هوشمند هفته آینده در آلمان

19941_727

 

اولین کانتینر هوشمند که از بندر رتردام هلند روانه بندر مونیخ شد، هفته آینده رونمایی می شود.

این کانتینر هوشمند در این سفر قرار است پارامترهایی مانند ارتعاش، شیب، موقعیت، صدا، آلودگی، رطوبت و دما را توسط پنل هایی که نصب شده ، اندازه گیری کند تا مشخص شود که این نوع کانتینر برای جابه جایی توسط کشتی، قطار یا کامیون با چه ویژگی هایی باید تولید شود.

بر اساس این گزارش، رونمایی از این کانتینر قرار است اول ماه ژوئن در بندر مونیخ آلمان انجام شود. این کانتینر به گونه ای طراحی شده که مالک کشتی و مشتری کالا می توانند به صورت آنلاین آن را رصد کرده و از آخرین جزئیات سفر و یا زمان تحویل آن مطلع باشند.

مسئولان بندر رتردام که آرزو دارند این بندر هوشمندترین بندر دنیا لقب گیرد معتقدند داده های جمع آوری شده در این سفر به چالش پیش روی حمل و نقل دریایی و تدارکات آن کمک شایانی خواهد کرد.

اساس این پروژه توسط شبکه اینترنتی (اینترنت رتردام) شکل می گیرد که اداره بندر رتردام  قرار است با جمع آوری و پردازش داده های حاصله از حسگرهای نصب شده در کانتینر اطلاعات دریافتی را تجزیه و تحلیل کرده و برای بهبود کیفیت در کانتینرهای بعدی به کار گیرد.

کانتینر شماره ۴۲ که رتردام به عنوان استعاره بر آن نام نهاده است توسط شرکت های مستقر در بندر رتردام IBM, Cisco, Esri, Axians, Intel, HyET Solar, Van Donge & de Roo, Awake.ai, Betta Batteries, Simwave و …. ساخته شده است که به گفته مسئولان بندر قرار است تحول جدیدی را در عرصه جابه جایی کالا ایجاد کند.

رونمایی از نخستین کانتینر هوشمند هفته آینده در آلمان