info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

بازار فله در قبضه شناورهای پاناماکس

 

supramax-

هفته گذشته بازار شناور پاناماکس هفته بسیار خوبی را تجربه کرد، از طرف دیگر نرخ کرایه حمل شناورهای کیب سایز شیب نزولی را پیمود و بازار شاهد روندی خوبی نبود.
بنا به این گزارش، هفته گذشته بازار شناور پاناماکس شرایط بسیار خوبی را پشت سر گذاشت، به طوری که در سراسر هفته شاهد نرخ صعودی کرایه حمل بود، از سوی دیگر نرخ کرایه حمل شناورهای کیب سایز شیب نزولی را پیمود و بازار شاهد روند خوبی نبود.
در نتیجه، طی هفته گذشته شاخص حمل و نقل دریایی بالتیک شرایط نسبتا متعادلی را تجربه کرد، به گونه ای که در اطراف ۸۵۰ واحد معلق بود و در روز چهارشنبه روی ۸۴۷ واحد ایستاد. با این وجود، به نظر می رسد جهشی نیز در انتظار بازار شناورهای کیب سایز است.
یک کارگزار مستقر در چین با اشاره به اینکه بازار شناورهای کیب سایز هنوز هم قدرت دارد، گفت: پس از چندین هفته نرخ کرایه حمل نزولی، بازار کیب سایز شرایط بهتری را تجربه خواهد کرد.
این گزارش ادامه داد: علاوه بر پاناماکس، شناورهای کوچک تر نیز شاهد افزایش درآمد بودند، به طوری که نرخ کرایه حمل سوپراماکس در روز چهارشنبه به هفت هزار و ۹۳۲ دلار رسید که نسبت به هفت هزار و ۸۰۵ دلار دو روز پیش خود، افزایش ۱٫۶۶ درصدی را تجربه کرد اما نرخ کرایه حمل شناور هندی سایز ۱٫۶۲ درصد کاهش داشت، به گونه ای که از هفت هزار و ۸۰۵ دلار در روز دوشنبه به شش هزار و ۴۹۰ دلار در روز چهارشنبه کاهش یافت.
 این گزارش در پایان با اشاره به اینکه با توجه به درآمد و شرایط خوب بازار، شناورهای پاناماکس را در تیر راس توجه قرار داده است، نوشت: ردپای بازار قوی پاناماکس را می توان در خرید مقادیر زیادی زغال سنگ کوک از سوی بازرگانان چینی جستجو کرد.
بازار فله در قبضه شناورهای پاناماکس