info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

نرخ کرایه حمل شناورها با سوخت LNG افزایش خواهد یافت

84520_8

 

تحلیلگران مالی پیش بینی کردند: به دنبال افزایش تقاضا، شرکت های کشتیرانی گاز مایع طبیعی LNG ، شاهد رشد نرخ کرایه حمل در سال جاری میلادی خواهند بود.
بنا بر این گزارش، سایت خبری تحلیلی سیترید با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۶، تمایل به استفاده از کشتی ها با سوخت گاز مایع طبیعی LNG نسبت به سوخت های دیگر، افزایش قابل توجهی یافت، نوشت: براساس پیش بینی تحلیلگران مالی، شرکت های کشتیرانی LNG شاهد رشد نرخ کرایه حمل در سال جاری میلادی نیز خواهند بود.
به گفته Ben Nolan، تحلیل گر شرکت مالی Stifel، میزان تقاضای بالا برای کشتی ها با سوخت LNG در آسیا، افزایش چشم گیر نرخ کرایه حمل را نیز در پی خواهد داشت.
Mavrinac تحلیل گر دیگری در این زمینه، پیش بینی کرد: ممکن است نرخ کرایه حمل LNG در سال جاری میلادی با رسیدن به ۴۵ هزار دلار در روز افزایش ۴۶ درصد را به همراه داشته باشد، علاوه براین، درسال ۲۰۱۸، با رسیدن به ۵۲ هزار دلار در روز، رشد ۱۶ درصدی را به نمایش خواهد گذاشت.

وی در ادامه با نگاهی بر تمایز نرخ کرایه حمل شناورهای قدیمی نسل اول که با نیروی بخار کار می کنند و شناورهای جدید موتور دیزلی سوخت سه گانه (TFDE)، اظهار داشت: نرخ کرایه حمل TFDE در سال جاری میلادی با رسیدن به ۵۰ هزار دلار در روز رشد ۴۳ درصدی را به همراه خواهد داشت، از سوی دیگر، نرخ کرایه حمل شناورهای قدیمی نسل اول با رسیدن به ۲۷٫۵۰۰ دلار در روز، رشد ۲۷ درصدی را نشان خواهند داد.
به عبارت دیگر، او بر این باور است، نرخ کرایه حمل شناورهای TFDE شرایط بهتری را نسبت به شناورهای نسل اول تجربه خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: شناورهای دیزلی سوخت دوگانه DFDE و شناورهای TFDE مورد استقبال به مراتب بیشتری نسبت به تانکرهای سنتی که با نیروی بخار کار می کنند، قرار خواهند گرفت.

نرخ کرایه حمل شناورها با سوخت LNG افزایش خواهد یافت