info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

رشد سه درصدی جابجایی کانتینری در بنادر چین

shanghai_port

در سال ۲۰۱۶، بنادر برتر چین رشد جابجایی کانتینری سه درصدی را تجربه کردند.
بنا بر این گزارش، Fairplay.HIS با اعلام رشد سه درصدی جابجایی کانتینری بنادرچین در سال ۲۰۱۶، نوشت: در مدت زمان ذکر شده، هشت بندر برتر چین بیش از ۱۵۳٫۳ میلیون TEU را جابجا کردند که نسبت به جابجایی کانتینری ۱۴۸٫۸ میلیون TEU در سال ۲۰۱۵، روند صعودی را در پیش گرفتند.
این گزارش ادامه داد: به جزء بندر Shenzhen که افت جابجایی کانتینری را در سال گذشته تجربه کرد، تمامی هشت بندر برتر چین روند رشد را به نمایش گذاشتند، به طوری که بنادر Guangzhou ، Qingdao و Xiamen ، بنادر پیشتاز در این امر بودند.
یکی از مقامات بندر Guangzhou با اشاره به اجرای مجموعه ای از پروژه ها و تسهیلات زیرساختاری و راه اندازی دفتر جدید در اروپا، گفت: به دنبال کسب موفقیت در اروپا و استفاده بهینه تر از مسیرهای تجاری دریایی شرق ـ غرب، هستیم.
در ادامه این گزارش آمده است: بندر Qingdao، پنجمین بندر کانتینری بزرگ چین، جابجایی بیش از ۱۸ میلیون TEU در سال ۲۰۱۶ را برعهده گرفت، رقمی که رشد ۴٫۸ درصدی را نسبت به جابجایی ۱۷٫۲ میلیون TEU در سال ۲۰۱۵، به همراه داشت.
ناگفته نماند، بندر Qingdao همکاری استراتژیکی را با بنادر کشتیرانی کاسکو با هدف رونق و تقویت حضورش به عنوان هاب ترانزشیب برای جنوب شرقی آسیا و هم چنین سرمایه گذاری در ترمینال های خارجی، را آغاز کرده است.
لازم به ذکر است: بندر شانگهای- شلوغ ترین بندر چین- با جابجایی ۳۷٫۱ میلیون TEU در سال گذشته نسبت به جابجایی ۳۶٫۵ میلیون TEU درسال ۲۰۱۵، رشد ۱٫۶ درصدی را  نیز تجربه کرد.
بندر هنگ-کنک نیز با افت ۲٫۵ درصدی جابجایی کانتینری سال ۲۰۱۶ را به پایان رساند.
رشد سه درصدی جابجایی کانتینری در بنادر چین