info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

پهلو گیری کشتی های بزرگ با ساخت جزایر نگین در بوشهر

 

47865_orig

وزیر راه و شهرسازی گفت: با تکمیل جزایر نگین وضعیت بندر بوشهر برای پهلوگیری و بارگیری کشتی‌های بزرگ افزایش می یابد.
به گزارش مانا، عباس آخوندی امروز بعد از بازدید از طرح‌های عمرانی فرودگاه بین‌المللی بوشهر در جمع خبرنگاران گفت: پروژه‌های مختلفی در سه حوزه بندر، جاده و همچنین ریل برای استان برنامه‌ریزی شده است.
وی بازدید از جزایر نگین را جزو برنامه‌های خود اعلام کرد و در این باره گفت: ساخت جزایر نگین یکی از ظرفیت‌های بزرگ استان است که در حال اجرا بوده و با تکمیل آن ظرفیت بندری استان افزایش یافته است و امکان بارگیری کشتی‌های بزرگ را فراهم می‌کند.
وی ادامه داد: این بندر با سرمایه‌گذاری غیردولتی در حال ساخت است که یکی از بهترین روش‌های موجود در شرایط خشک‌سالی منابع مالی است.
بازدید از محور لاور- دشت‌پلنگ و همچنین بازدید از بزرگراه اهرم- برازجان در برنامه‌های این سفر یک‌روزه است.
وی بیان کرد: همچنین در این سفر بندر بوشهر و طرح توسعه آن و برخی پروژه های بزرگراهی این استان مورد بازدید قرار می گیرد.
گفتنی است بیش از۴۰۰ هکتار به اجرای طرح‌های بندری جزیره نگین تخصیص یافته که این طرح ها با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست و تکمیل آن تحولی مهم در حوزه تجارت دریایی بوشهر ایجاد می کند.
میزان سرمایه گذاری در جزیره نگین بیش از هفت هزار میلیارد ریال است و طرح‌های آن در سه بخش اجرا می‌شود که پایانه‌های مواد فله، کانتینری و چند منظوره است.
فاز نخست طرح توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین برای افق پنج ساله طراحی شده است و احداث دو پست اسکله کانتینری به طول ۶۰۰ متر و ۳۰ هکتار پسکرانه، یک پست اسکله چندمنظوره به طول ۳۰۰ متر و ۱۶ هکتار پسکرانه و  یک پست اسکله نفتی به طول ۲۲۰ متر و پنج هکتار پسکرانه پیش بینی شده است.
مرحله دوم طرح توسعه نگین برای افق ۱۵ ساله طراحی شده است و بقیه طرح‌ها در بخش کانتینری، نفتی، اسکله‎های چند منظوره، صنعتی و غیره در مرحله ۲ این طرح احداث می شود.
هم اکنون بندر بوشهر دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هفت میلیون تن کالاست که با تکمیل طرح و توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین، به ۱۵ میلیون تن در سال افزایش پیدا می کند.
گفتنی است، در این سفر پیروز حناچی معاون شهرسازی، محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری و محمد سعیدنژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، وزیر راه و شهرسازی را همراهی می‌کنند.
پهلو گیری کشتی های بزرگ با ساخت جزایر نگین در بوشهر