info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

شایعۀ فروش OOCL شدت گرفت

43283-thumb

 

آلفالاینر از شدت گرفتن شایعۀ فروش خط کانتینری OOCL هنگ کنگ در صنعت حمل و نقل بیش از پیش خبر داد.
به گزارش گروه بین الملل مانا و به دنبال ادغام شرکت ها در صنعت کشتیرانی و در سطح جهانی، شرکت بین المللی حمل و نقل OOIL هنگ کنگ به احتمال قوی خط کانتینری (OOCL) را به فروش می رساند.
بر اساس این گزارش و به نقل از آلفالاینر: سهام OOIL در بازار بورس و از آغاز سال جاری میلادی ۲۰ درصد رشد داشت. افزون بر آن، انتظار می رود خریدارخط کانتینری OOCL شرکت های کاسکو چین و اورگرین تایوان باشند. اما تاکنون هیچ یک تمایل رسمی خود را در این باره اعلام نکرده اند.
این گزارش ادامه داد: OOCL بر حسب تناژ چهارمین خط کانتینری در آسیا است که قبل از آن کاسکو، اورگرین و یانگ مینگ در ردۀ نخست تا سوم قرار دارند. همچنین، نهمین جایگاه خط کانتینری بزرگ در سطح جهان به OOCL تعلق دارد.
زمینه های شایعه پراکنی در خصوص فروش OOCL همزمان با رکود جهانی در صنعت کشتیرانی فراهم آمد. تحلیل گر آلفالاینر برای اولین بار از زیان ۲۵ اپراتور کانتینری بزرگ در سال ۲۰۱۵ خبر داد. بر همین اساس، می توان به ائتلاف های تشکیل شده شرق و غرب دور در ماه ژانویۀ سال ۲۰۱۵ میلادی از جمله  ائتلاف ۲M”خط کشتیرانی مرسک دانمارک و MSC سوئیس”، ائتلاف CKYHE”خط حمل و نقل کاسکو، اورگرین تایوان، هانجین کرۀ جنوبی، K Line ژاپن و یانگ مینگ تایوان”، ائتلاف G6″ APL آمریکا، هاپاگ لوید آلمان، هیوندای کرۀ جنوبی، MOL و NYK ژاپن و OOCL هنگ کنگ” و ائتلاف سه اقیانوس: کشتیرانی چین، CMA CGM فرانسه و کشتیرانی UASC اتحادیۀ عرب اشاره کرد .
همچنین ماه می و آوریل ۲۰۱۶  ایجاد ائتلاف های جدید ازجمله ائتلاف ۲M” خط کشتیرانی مرسک دانمارک و MSC سوئیس به همراه سهم کوچکی برای هیوندای، ائتلاف اقیانوسیه، CMA CGM فرانسه و APL آمریکا به همراه خط حمل و نقل کاسکو، اورگرین تایوان و OOCL هنگ کنگ “، ائتلاف TEH”هاپاگ لوید و UASC به همراه هانجین، K Line، MOL، NYK ؤاپن و یانگ مینگ تایوان”، انجام شد که این ائتلاف ها از ماه آوریل سال جاری میلادی فعالیت خود را آغاز می کنند.

از ۲۰ خط بزرگ کانتینری که در قالب شش خط با یکدیگر در سال ۲۰۱۶ میلادی تلفیق شده و در سال جاری شروع به کار خواهند کرد می توان به  ادغام شرکت حمل و نقل چین با کاسکو در ماه فوریه سال ۲۰۱۶ میلادی، خرید سهام APL از سوی CMA CGM فرانسه در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ میلادی، خروج هانجین از ائتلاف THE در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ میلادی،  تلفیق شرکت کشتیرانی اتحادیۀ عرب UASC با هاپاگ لوید آلمان (آغاز فعالیت در سه ماه نخست سال جاری میلادی)، سرمایه گذاری مشترک بین سه شرکت برتر کشتیرانی ژاپن شامل K Line، MOL و NYK (آغاز فعالیت در سپتامبر سال ۲۰۱۷) و خرید سهام هامبورگ سود از سوی خط کشتیرانی مرسک دانمارک تا پایان سال جاری میلادی اشاره کرد.
تحلیلگر آلفالاینر در پایان این گزارش افزود: با توجه به تشکیل ائتلاف ها و ادغام خطوط کانتینری شرکت های کشتیرانی، خطوط کانتینریِ کوچکتر فشار بسیار زیادی را متحمل می شوند.
شایعۀ فروش OOCL شدت گرفت