info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

اتمام فاز اول مجتمع بندری نگین تا پایان شهریور ۱۴۰۰

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی از اتمام فاز نخست مجتمع بندری نگین خبر داد و گفت: با این کار زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه جنرال کارگو، کانتینری و نفتی فراهم می‌شود.

46076_899

 

 

 

 

 

 

سیاوش ارجمندزاده با اشاره به اینکه  تاسیسات زیربنایی، جاده‌های دسترسی به ترمینال ها، شبکه آبرسانی، برق، فاضلاب، اطفاء حریق و… مدنظر قرار گرفت، اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری فاز اول  توسعه مجتمع بندری نگین بوشهر به پایان می‌رسد و  این مجتمع آماده پذیرش سرمایه گذاری در بخش‌های جنرال کارگو، کانتیرنی و نفتی است.
وی افزود: در حوزه کانتینری ظرفیتی معادل ۶۰۰ هزار  TEU، در حوزه نفتی دو میلیون تن و در حوزه جنرال کارگو ظرفیتی معادل یک میلیون تن دیده شده است و علاوه بر این یک میلیون تن نیز برای صادرات اسکله نفتی لحاظ شده تا ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا هشت میلیون تنی بندر بوشهر به ۱۶ میلیون تن ارتقا پیدا کند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر با بیان اینکه پس از اتمام فاز نخست مجتمع بندری نگین، فضا برای سرمایه گذاری بخش غیردولتی آماده می‌شود، ادامه داد: در صورت سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی، امکان توسعه مجتمع بندری نگین در آینده باز هم وجود دارد.

ارجمندزاده با تاکید بر پتانسیل اجتماعی بالای بندر بوشهر، یادآور شد: بندر در محدوده شهر قرار دارد و مجتمع بندری نگین با فاصله نزدیکی از شهر قرار گرفته و از دسترسی مناسبی بهره می‌برد، همچنین دسترسی به پسکرانه بندر خارج از شهر قرار دارد و مزاحمتی برای شهر ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه پس از تکمیل فاز نخست مجتمع بندری نگین، امکان فعالیت‌های ارزش افزوده‌ای و لجستیکی فراهم می‌شود و با توجه به ترمینال‌های موجود امکان صادرات فراهم خواهد شد، گفت: شرایط برای صادرات با ایجاد مجتمع بندری نگین تسهیل می‌شود و فعالان اقتصادی می‌توانند به بهترین شکل ممکن در این زمینه اقدام کنند.

اتمام فاز اول مجتمع بندری نگین تا پایان شهریور ۱۴۰۰