info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

تصمیم جدید IMO برای پایان دادن به دغدغه دریانوردان؛ کمیتۀ حسن نیت IMO تشکیل شد

کمیتۀ حسن نیت با پیشنهاد IMO به منظور حمایت از دریانوردان و پایان دادن به دغدغه‌های آنان که در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار دارند با همکاری سازمان بین‌المللی کار (ILO)، فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF) و اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS) تاسیس شد.

تازه‌ترین اطلاعیه صادره از سوی سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO بیانگر آن است از آنجایی‌که برخی از دریانوردان به علت بروز بحران کرونا در شرایط نامساعد قرار گرفته اند، از یک سو با محدودیت‌های سفر یا ممنوعیت تغییر خدمه مواجه شده و حتی در برخی مواقع نمی‌توانند کشتی‌ها‌ی خود را ترک کرده و به خانه باز گردند و از سوی دیگر  به فوریت‌های پزشکی نیاز دارند و متأسفانه  بعضی از کارفرمایان قرارداد‌های آنان را یک‌طرفه لغو می‌کنند به همین جهت با شکایت بسیاری از اعضای خانواده دریانوردان، سازمان IMO به منظور رفع نگرانی آنان نسبت به تشکیل کمیتۀ حسن نیت اقدام کرد.

یکی از مسئولان سازمان IMO در این ارتباط گفت: یک سیستم هماهنگ و یکدست برای حل و فصل پرونده‌های دریانوردان که با  مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده‌اند با  همکاری نمایندگان سازمان بین‌المللی کار (ILO)، فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل (ITF) و اتاق بین‌المللی حمل و نقل (ICS) تأسیس و به صورت شبانه روزی در خدمت دریانوردان و خانواده‌های آنان هستند.

وی افزود: به منظور اجرای هرچه بهتر این طرح نمایندگان دولت‌های ملی، سازمان‌های مردم نهاد، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی مرتبط با فعالیت دریانوردان با این کمیته همکاری  لازم را انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه تمامی سازمان‌ها ملزم به همکاری با این کمیته هستند از دریانوردان و خانواده‌های آنان خواست در صورت بروز هر‌گونه مشکل از طریق سایت IMO مسائل و مشکلات خود را با این کمیته در میان بگذارند.

وی در پایان تأکید کرد: به تمامی شکایات واصله در اسرع وقت رسیدگی و نتایج به اطلاع دریانوردان و خانواده‌های آنان خواهد رسید.

تصمیم جدید IMO برای پایان دادن به دغدغه دریانوردان؛ کمیتۀ حسن نیت IMO تشکیل شد