info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

استقبال شدید مالکان از کشتی های کانتینری بزرگ!

20690_879

کشتی های کانتینری با سایز بسیار بزرگ سهم اعظمی از رشد ناوگان جهانی کانتینر را به خود اختصاص می دهند، اما از سوی دیگر تمایل مالکان نسبت به کشتی ها با سایز کوچک کم رنگ شده است.

آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود نوشت: در طول دهه گذشته به دلیل اشتهای زیاد مالکان نسبت به سفارش کشتی های سایز بزرگ تر، بخش اعظمی از رشد و گسترش ظرفیت ناوگان جهانی کشتی کانتینری از تحویل این نوع کشتی ها نشات می گیرد. نکته قابل توجه اینکه انتظار نمی رود این روند به این زودی ها تغییر پیدا کند. اما از آن طرف کشتی های کانتینری با سایز کوچک دیگر جذابیت چندانی برای مالکان ندارد.

این گزارش ادامه داد: از سال ۲۰۱۰ میلادی به این طرف بخش اعظمی از رشد ناوگان جهانی کشتی کانتینری به دلیل تحویل بالای کشتی ها با ظرفیت بیش از پنج هزار و ۱۰۰ TEU بوده است، اما از آن طرف تحویل کشتی های زیر  پنج هزار و ۱۰۰ TEU به شدت کاهش پیدا کرده است.

اتفاق مشابه ای نیز درمورد کشتی ها با ظرفیت بیش از ۱۰هزارTEU رخ داده است، چنانچه تعداد ۵۰۵ فروند کشتی کانتینری با ظرفیت مذکور به ناوگان جهانی ملحق شده، اما در نقطه متقابل کشتی ها با سایز کمتر از سه هزارTEU به ۲۱۱ فروند تقلیل پیدا کرده است.

لازم به ذکراست: ناوگان کشتی کانتینری بیکار در تاریخ دهم ماه ژانویه با رسیدن به ۱۲۳ فروند و مجموع ظرفیت ۳۵۱ هزار و ۳۲۵ TEU در مقایسه با ۱۲۰ فروند با مجموع ظرفیت ۳۲۶ هزار و ۸۰۰ TEU دوهفته گذشته آن، روند افزایشی ناچیزی را به نمایش گذاشت. شیب صعودی ناوگان بیکار تا حدی ناشی از تقاضای ضعیف برای کشتی ها با ظرفیت کمتر از سه هزار TEU است.

شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان اعلام کرد که دو سهامدار بزرگ خود- شرکت کشتیرانی CSAV و شرکت حمل و نقل Klaus-Michael Kuehne- سهام مربوطه را افزایش داده اند.

این گزارش در پایان نوشت: شرکت کشتیرانی MSC سوئیس دو فروند از کشتی های کانتینری با ظرفیت ۲۳ هزار TEU را در خط سرویس دهی اروپای شمالی- شرق دور مستقر خواهد کرد. این دو فروند کشتی از مجموع ۱۱ فروند کشتی مگاسایز سفارش داده شده این کشتیرانی هستند.

استقبال شدید مالکان از کشتی های کانتینری بزرگ!