info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

تصویب دستورالعمل استانداردهای ایمنی کشتی های خودران از سوی IMO

 

20765_802دبیرکل IMO گفت: مجموعه ای از دستورالعمل ها و استاندارد های مربوط به کشتی های خودران و همچنین مباحث دادرسی دریایی که تاکنون مغفول مانده توسط این سازمان تصویب می شود.

“کیتاک لیم” که در صدویکمین نشست کمیته  ایمنی دریایی  سازمان جهانی دریانوردی سخن می گفت در این زمینه افزود: این دستورالعمل ها مربوط به آزمایش کشتی های خودران است که این کشتی ها باید حداقل استانداردهای درجه ایمنی، امنیت و حفاظت از محیط زیست را رعایت کنند.

وی در ادامه سخنان خویش یاد آور شد: باید  شرکت های فناوری  و تجهیزات مصرفی آنها، اپراتورهای کنترل از راه دور و… که در ساخت کشتی های خودران مشارکت دارند از استانداردهای ایمنی برخوردار باشند .

کیتاک لیم خاطر نشان ساخت: برخی  مباحث دادرسی در حوزه دریا به شکل مطلوب در سال های گذشته مورد توجه قرار نگرفته که همین مسائل ممکن است بر سر راه فعالیت کشتی های خودران هم موانع و مشکلاتی ایجاد کند. دراین ارتباط قرار است تمامی موضوعات و مباحث کیفری  مربوط به دادرسی دریایی  تدوین شود تا  خطرات مربوط به محاکمات به درستی شناسایی شده و اقدامات لازم برای کاهش آنها انجام پذیرد. زیرا درحال حاضر برخی از دریائیان به علت فقدان قوانین مشکلاتی را متحمل می شوند که درصدد رفع آنها هستیم .

به گفته دبیر کل سازمان IMO در این نشست اعلام شد یک کارگروه موظف است تمامی مسائل مربوط به استانداردهای ایمنی  کشتی های خودران  و قوانین دادرسی دارای نقص، ایمنی کشتی ها در آب های قطبی، الزامات جدید قانون مقابله با دزدی دریایی و سرقت مسلحانه را تا ماه سپتامبر ۲۰۱۹ بررسی و در نشست کمیته ایمنی  ارایه کند.

تصویب دستورالعمل استانداردهای ایمنی کشتی های خودران از سوی IMO