info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

تبدیل جزیره هنگام به اکوآیلند در سال ۹۸

19253_990

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و نماینده سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه گردشگری جزیره هنگام از تبدیل این جزیره به اکو آیلند در سال جاری خبر داد.

مین جعفری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای توسعه هر چه بیشتر در توریسم جزیره هنگام در نظر داریم در سال جاری اقدامات قابل توجهی را در این جزیره انجام دهیم.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و نماینده سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه گردشگری جزیره هنگام از تبدیل جزیره هنگام به اکو آیلند( جزیره زیست محیطی) در سال جاری خبر داد و گفت: این امر در پی پتانسیل ها و ظرفیت های بالقوه طبیعی در این جزیره صورت خواهد گرفت.

به گفته وی، توسعه توریسم در جزیره هنگام مبتنی بر رویکرد اکوتوریسم و گردشگری پاک با حفظ موازین زیست محیطی انجام خواهد شد.

به گفته جعفری، طی سال گذشته اقدامات زیربنایی نظیر برق رسانی و آب رسانی به روستاهای جزیره هنگام جهت فراهم کردن رفاه حال گردشگران ورودی به جزیره صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: در راستای تبدیل جزیره هنگام به اکوآیلند، در گام نخست وسعتی در حدود ۶۰ هزار متر مربع به صورت طرح پایلوت به منطقه اکوتوریستی در این جزیره تبدیل خواهد شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و نماینده سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه گردشگری جزیره هنگام، بیان داشت: بر اساس برنامه های تدوین شده در گام های بعدی طرح اکوآیلند در جزیره هنگام، ۶ کیلومتر دیگر به این طرح اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم از ایجاد و توسعه اکوکمپ های اقامتی و نیز امکانات رفاهی برای رفاه هر چه بیشتر گردشگران ورودی به جزیره هنگام خبر داد.

وی با اشاره به ایجاد کمپ های مخصوص توریسم سلامت و توریسم ورزشی در جزیره هنگام، تاکید کرد: همچنین در نظر داریم مکانی مشخص جهت ایجاد ورزش های ساحلی و دریایی در جزیره هنگام ایجاد کنیم.

جعفری در ادامه گفته های خود با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ویژگی های جزیره هنگام به بخش زمین شناختی این جزیره مربوط می شود، اظهار داشت: جزیره هنگام همچون جزیره قشم یک ژئوپارک محسوب می شود و از قابلیت های زیادی برای جذب گردشگران در حوزه ژئوتوریسم نیز برخوردار است.

وی در ادامه همچنین از ساماندهی اسکله تفریحی این جزیره خبر داد و گفت: این امر از اهمیت ویژه ای در سفرهای دریایی به این جزیره برخوردار است.

به گفته مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و نماینده سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه گردشگری جزیره هنگام در گذشته سفرهای دریایی به این جزیره از طریق اسکله نامناسب جزیره هنگام صورت می گرفت و شرایط سوار و پیاده شدن گردشگران از قایق ها بسیار سخت بود.

وی در ادامه همچنین به ساماندهی قایق های تفریحی فعال در مسیر قشم – هنگام اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از مهمترین اتفاقات جدید در حوزه سفرهای دریایی به جزیره هنگام، خرید بلیت های رفت و برگشت به طور مجزا است که این امر امکان انتخاب برای گردشگران جهت اقامت در جزیره هنگام را فراهم می کند.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، همچنین از ساماندهی بازارچه ساحلی صنایع دستی هنگام و رستوران های محلی که اکثراً توسط بانوان بومی جزیره اداره می شوند، جهت سرویس دهی مناسب و رضایت بخش به گردشگران ورودی خبر داد.

جعفر در ادامه گفته های خود به ساماندهی و ایجاد زیرساخت های گردشگری با ایجاد سرویس های بهداشتی مناسب و سایر امکانات رفاهی در جزیره هنگام از سوی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی قشم و نماینده سازمان منطقه آزاد قشم در توسعه گردشگری جزیره هنگام، تاکید کرد: در مجموع با برنامه ریزی های انجام شده و اقدامات در حال انجام و نیز تخصیص اعتبارات ویژه از سوی سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه توریسم در جزیره هنگام امیدواریم در سال ۹۸ شاهد انجام اقدامات شایسته و تحول اساسی در توریسم این جزیره زیبا در خلیج فارس باشیم.

تبدیل جزیره هنگام به اکوآیلند در سال ۹۸