info@sdllogistics.com
+98 (77) 33 33 37 22
English / فارسی

ارتفاع موج دریا در بوشهر به ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد/دریاروی ممنوع

139501121646216747432604

 

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز بارش باران و وزش باد در نقاط مختلف استان بوشهر از جمله در خلیج فارس، ارتفاع موج در سواحل این استان به ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد.
نادر شفیع‌خدایی با تاکید بر استقرار سامانه بارشی در استان بوشهر اظهار داشت: همانطور که پیش بینی شده بود، با استقرار سامانه بارشی بر روی استان بارش‌های پراکنده‌ای در استان آغاز و گزارش شده است.
وی بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم فعالیت این سامانه بارشی در اکثر نقاط استان طی امروز تا اواخر وقت روز یکشنبه، بصورت رگبار باران به همراه رعد و برق با احتمال ریزش تگرگ است.
مدیرکل هواشناسی از وزش باد  و ایجاد گرد و خاک در مناطق مستعد  استان بوشهر خبرداد و افزود:  به سبب وزش باد جنوبی و تند باد های لحظه ای خلیج فارس بخصوص در بخش های مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم پیش بینی می شود.
شفیع‌خدایی، آسمان استان بوشهر را  نیمه ابری تا تمام ابری همراه با رگبار باران ، رعد و برق و گاهی وزش تند باد و احتمالا ریزش تگرگ دانست و گفت: جهت باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ و بطور لحظه ای در سواحل استان و بر روی دریا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت است.
وی با اشاره به پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت دریایی استان بوشهر بیان کرد: جهت باد جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۴ و بطور لحظه ای در سواحل استان و بر روی دریا بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، ارتفاع موج دریا در خلیج فارس را ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر ذکر و تصریح کرد: ارتفاع موج دریای خلیج فارس در سواحل مرکزی و جنوبی استان بوشهر تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
شفیع‌خدایی افزود: فردا زمان جزر اول دریا در ساعت ۰۱:۰۹ دقیقه بامداد، مد اول دریا در ساعت ۰۷:۵۵ ، جزر دوم دریا ۱۱:۵۲ و مد دریا ۱۸:۱۹ دقیقه خواهد بود .
وی با تاکید بر پرهیز از دریاروی در استان بوشهر با قایق‌های تفریحی و صیادی تصریح کرد: با توجه به وقوع تندبادهای لحظه ای ، رعد و برق و بالا آمدن آب دریا و رودخانه های فصلی از اسکان در نواحی مرتفع ، سواحل و حاشیه رودخانه ها جداً خودداری شود.
ارتفاع موج دریا در بوشهر به ۱۵۰ سانتیمتر می‌رسد/دریاروی ممنوع